فرضا سطح زمین محیط بازار است و معماری برند مشابه شکلهای بالا قابل تعریف است.
شکل یک Monolithic - یکپارچه
تمامی محصولات تحت یک نام تجاری عرضه میشوند در این مدل هزینه تبلیغات و بازاریابی پایین است اما در صورتیکه برای یکی از بخشها مشکلی بوجود آید تمامی بخشها به خطر می افتند مثل : فیلیپس و سامسونگ و ...
شکل دو Endorsed
کسب اعتبار از برند قوی تر که معمولا در این حوزه برندهای کم ارزش حضور دارند.
شکل سه Individual
در این گروه در صورت بروز مشکل برای بخشی تهدید برای بخشهای دیگر وجود نخواهد داشت اما هزینه تبلیغات و بازاریابی بسیار بالاست.