marketing MBA

مباحث بازاریابی

marketing MBA

مباحث بازاریابی

خلق ارزش ویژه برند

Trader based brand equity – TBBE

در رویکردهای سنتی ارزش برند مطرح و ارزشی است که نزد واسطه های تجاری برای یک برند ایجاد میشود و فرض بر این است یک شرکت بتواند زنجیره تامین خودش را طوری اداره کند که واسطه ها یا عوامل تجاری این برند را به برندهای دیگر ترجیح بدهند.


Customer based brand equity – CBBE

ارزش یک برند براساس آن چیزی که مشتری درک میکند


TBBE یک رویکرد شرکتی و CBBE  یک رویکرد اجتماعی است.

مثال: Apple


Industry based brand equity – IBBE

ارزش یک برند بستگی به صنعتی است که در آن فعالیت دارد و دارای دو جنبه است .

1-     صنعتی که برند در آن حضور دارد چقدر حائز اهمیت است.

2-    برند در آن صنعت چقدر پیشرو است.

 

Trader based brand equity – TBBE

جذابیت یک برند در حوزه IBBE میتواند به جذابیت TBBE  بیفزاید.


  CBBE

نکته مهم در این حوزه این است در صورتیکه مشتریان علاقمند به خرید برند نباشند توزیع کنندگان رغبتی به خرید یا توزیع آن ندارند .

 

Society based brand equity – SBBE

مسائل اجتماعی در این حوزه حائز اهمیت است مثل سازگاری با محیط زیست

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.