-
Brand architecture معماری برند
سهشنبه 19 آبان 1394 15:11
فرضا سطح زمین محیط بازار است و معماری برند مشابه شکلهای بالا قابل تعریف است. شکل یک Monolithic - یکپارچه تمامی محصولات تحت یک نام تجاری عرضه میشوند در این مدل هزینه تبلیغات و بازاریابی پایین است اما در صورتیکه برای یکی از بخشها مشکلی بوجود آید تمامی بخشها به خطر می افتند مثل : فیلیپس و سامسونگ و ... شکل دو Endorsed...
-
خلق ارزش ویژه برند
سهشنبه 19 آبان 1394 15:09
Trader based brand equity – TBBE در رویکردهای سنتی ارزش برند مطرح و ارزشی است که نزد واسطه های تجاری برای یک برند ایجاد میشود و فرض بر این است یک شرکت بتواند زنجیره تامین خودش را طوری اداره کند که واسطه ها یا عوامل تجاری این برند را به برندهای دیگر ترجیح بدهند. Customer based brand equity – CBBE ارزش یک برند براساس آن...
-
MOT – مراحل پیدایش تا خرید و استفاده از یک برند بشرح ذیل است.
سهشنبه 19 آبان 1394 15:01
Z – مهمترین فرآیند این بخش و دارای چهار Touch Point است که با مشتری درگیر است. - Promise - Product - Personality - Perception F – مرحله درگیری مشتری با محصول است. - Product - Place - People S – مرحله استفاده از برند پس از خرید است. - Performance - Product T – در نهایت عملکرد صحیح در این مرحله باعث تبلیغ یا خرید مجدد...
-
Structure of a Marketing Plan
سهشنبه 19 آبان 1394 14:59
مارکتینگ پلان یک برنامه جامع و کاربردی است و هر شرکت برای انجام آن باید موارد زیر را در نظر داشته باشد. 1- باید Business Plan سازمان را بخوانیم 2- باید استراتژیهای تجاری را بدانیم. 3- باید تحقیق قابل قبولی از بازار انجام دهیم. 4- باید به دانش Marketing –Branding و Advertising اشراف داشته باشیم. ساختار یک برنامه...
-
Targeting هدف گیری
سهشنبه 19 آبان 1394 14:55
برای انجام این استراتژی باید بتوانیم با عارضه یابی موانع و مشکلات را بررسی و دلایل عدم رسیدن به نقطه Aim را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمائیم . شکل زیر: 1- POF ( Point of focus ) شناسایی نقطه تمرکز 2- POD ( Point of Differentiation ) شناسایی نطقه تمایز 3- POP ( Point of Parity ) شناسایی نقطه مشابه 4- POB (...
-
Target مدل سیبل استراتژی
سهشنبه 19 آبان 1394 14:52
1- Aim مهمترین هدف سازمان که از نگرش آن می آید. 2- End کمی شده یک Aim است. 3- Goal اهداف تجاری که سازمان در یک بازده زمانی مشخص دنبال آن است. Sustainability - بقاء Profitability - سود آوری Growth - رشد 4- Objective در این بخش با اهداف کارکردی سر و کار داریم. 5- Target با اهداف و عملیات کوتاه مدت مثل روزانه ، هفتگی یا...
-
مروری بر درس جلسه سوم
چهارشنبه 22 مهر 1394 17:51
STEP 5 : PRODUCT DEVELOPMENT مرحله پنجم از توسعه محصول شامل چها مدل اصلی بشرح زیر است OEM -که از زیر ساختهای یک شرکت برای تولید محصول استفاده میشود مثل: گلستان - سبزینه - برتر - محسن و ... ODM بخشی از زیر ساختهای یک شرکت در اختیار شرکت دیگر قرار میگیرد مثل : نستله - گلرنگ - اپل - فابر کاستل و... KEIRETSU انتخاب بهترین...
-
استراتژی بازاریابی - SCAMPER - تکلیف شماره 2
چهارشنبه 15 مهر 1394 12:10
یکی از روشهای چگونگی توسعه یک محصول در بازار روش SCAMPER است که در مقایسه با شرکت ما بشکل زیر است S = SUBSTITUTE جایگزین کردن - اجاق های القایی بجای اجاق های برقی موجود C = COMBINE یکپارچه کردن - غذاسازهای چند کاره A = ADJUST تعدیل کردن - کاهش وزن کالاهای سنگین با استفاده از آلیاژهای سبکتر M = MERGE ادغام کردن - یک...
-
استراتژی بازاریابی - مدل ماتریس GE در ارتباط با شرکت - تمرین شماره یک
چهارشنبه 15 مهر 1394 10:00
میزان جذابیت صنعت(بازار) زیاد متوسط کم کالاهای با برند های لوکس - سامانه های اتوکشی- اتوماتیک ماشین ها برندهای لاراستار و پولتی خدمات پس از فروش رایگان کالاهای اساسی چایسازها- اتوها- جارو برقی ها و..... قطعات مصرفی و یدکی قهوه سازهای اتوماتیک ماشین کالاهای برقی کادوئی کالاهای سنگین مثل یخچال- لباسشویی-ظرفشویی و.......
-
تکلیف جلسه هشتم
دوشنبه 2 شهریور 1394 16:12
تحلیل BCG یا بوستون براساس منطق CPC Rapid Zone :3 Butterfly Zone :4 Star Zone :1 Slow Dog Zone :2 Milk Cow Low X = Market share High براساس تحلیل بالا محصولات به چهار گروه تقسیم و در شرکت ما موارد زیر به استحضار میرسد: 1- بخارشوی و اتو پرس 2- چایساز 3- کالاهای کادویی 4- اسپرسوساز و کاپوچینوسازها-کالاهای...
-
[ بدون عنوان ]
دوشنبه 26 مرداد 1394 14:01
مروری بر درس جلسه هفتم وانجام تکالیف آن 12/05/94 عوامل موثر بر قیمت گذاری : 1-رقبا 2- دولت ها 3- هزینه ها 4- اعضای کانال توزیع 5- مشتریان - بررسی فرمول آقای آلفرد مارشال Ep = Q2 – Q1 /P2 – P1 * P2 + P1 / Q2 + Q1 طبق معادله بالا تقاضای کالاها بر اساس مقدار کشش قیمت آنها به گروههای زیر تقسیم میشود 1- در صورتیکه حاصل...
-
تکالیف مربوط به جلسه ششم 94/05/12
یکشنبه 18 مرداد 1394 19:32
تکلیف شماره یک: پیرو مطالب مطرح شده در کلاس یاد گرفتیم که 1-انواع کالاها عبارتند از: -Convenience Goods - Shopping Goods -Specialty Goods 2- انواع خدمات عبارتند از: - Convinced Service - Shopping Service - Specialty Service ضمنا میتوانیم کالا را با خدمت در آمیزیم و محصول خلق کنیم طبق مدل اشاره شده از کالاهای ما...
-
تکلیف مربوط به جلسه 94/04/29
دوشنبه 12 مرداد 1394 12:50
آمیخته بازاریابی مناسب شرکت ما همانطور که میدانید محصولات ما حس به رسمیت شناخته شدن را (Recognition) به مشتری منتقل میکند و بواسطه وجود واحد خدمات پس از فروش در کنار فعالیت بازرگانی از آمیخته بازار یابی 7P استفاده می کنیم 1- Product -براساس نیاز سنجی بازار ومشتری نهائی کالای درخواستی را وارد میکنیم -همواره سعی شده...
-
پاسخ تمرین جلسه سوم
دوشنبه 22 تیر 1394 00:02
نام محصول نام برند - Enjoiment بستنی میهن - Conviviality برنج محسن - Belonging شبکه اجتماعی اینستاگرام - Security بیمه SOS - Control دوربین مدار بسته DTEXX - Recognition یخچال smeg - power آپارتمان شرکت سرمایه گذاری مسکن -Vitality نوشابه انرژی زا HYPE
-
جلسه سوم بازاریابی
یکشنبه 21 تیر 1394 20:20
تعریف بازاریابی : بازاریابی علم و فن است از یک نظر علم مبانی تئوری و از نظر دیگر فن بدلیل اینکه یک سری مسائل فنی و اجرایی دارد در کتاب Accept International Market که موسسه IMPS منتشر کرده: - بازاریابی علم فن و درک و شناخت نیازها و خواسته های مشتریان هدف است و نه همه مشتریان - تطبیق منابع و توانمندیهای سازمان با آن...
-
جلسه دوم بازاریابى
دوشنبه 15 تیر 1394 02:04
در مورد بازارها موارد زیر را مرور کردیم ١-potential market یا بازارهاى بالقوه ٢- available market یا بازارهاى در دسترس ٣- qualified market یا بازارهاى بالقوه اى که در آن پول کافى براى خرید محصولات وجود دارد ٤- target market یا بازارهاى هدف ٥- penetrated market یا بازارهاى بالفعل عوامل تشکیل دهنده یک بازار : بر اساس...
-
در خصوص جلسه اول بازاریابی استاد بهبودی
شنبه 6 تیر 1394 17:11
باسلام با نموداری از مایکل پورتر اشنا شدیم که دارای چهار خط یا خانه افقی وپنج خانه عمودی بشرح زیراست مایکل پورتر : "اگر میخواهید در کسب و کارتان موفق باشید این شکل را حفظ کنید" Cost + margin=price افقی 1- Human resource accounting عصر HRM به پایان رسیده و عصر جدیدی با عبارت بالا آغاز شده که بیانگر نیروی...