marketing MBA

مباحث بازاریابی

marketing MBA

مباحث بازاریابی

Brand architecture معماری برند



فرضا سطح زمین محیط بازار است و معماری برند مشابه شکلهای بالا قابل تعریف است.

شکل یک Monolithic  - یکپارچه

تمامی محصولات تحت یک نام تجاری عرضه میشوند در این مدل هزینه تبلیغات و بازاریابی پایین است اما در صورتیکه برای یکی از بخشها مشکلی بوجود آید تمامی بخشها به خطر می افتند مثل : فیلیپس و سامسونگ و ...

شکل دو  Endorsed

کسب اعتبار از برند قوی تر که معمولا در این حوزه برندهای کم ارزش حضور دارند.

شکل سه Individual

در این گروه در صورت بروز مشکل برای بخشی تهدید برای بخشهای دیگر وجود نخواهد داشت اما هزینه تبلیغات و بازاریابی بسیار بالاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.