marketing MBA

مباحث بازاریابی

marketing MBA

مباحث بازاریابی

در خصوص جلسه اول بازاریابی استاد بهبودی

 باسلام

با نموداری از مایکل پورتر اشنا شدیم که دارای چهار خط یا خانه افقی وپنج خانه عمودی بشرح زیراست

مایکل پورتر : "اگر میخواهید در کسب و کارتان موفق باشید این شکل را حفظ کنید"

Cost + margin=price  

افقی

1-Human resource accounting

عصر HRM  به پایان رسیده و عصر جدیدی با عبارت بالا آغاز شده که بیانگر نیروی انسانی حسابگر است

2-Technology

استفاده از ابزارها و فن آوریهای نوین

3-procurement  یا تامین

4-Finance  یا اعتبارات

عمودی

1-Inbound Logistics

سیستم مدیریت موجودی VMI(Vender Managed Inventory)

2- Operation یا عملیات

3- Outbound Logistics لجستیک خروجی یا توزیع

استاد آقای پورتر آقای پیتر دراکر که به پدر علم مدیریت مشهور است میگوید

"آنچه را که اندازه گیری نکنی نمیتوانی مدیریت بکنی"

توزیع حلقه تاریک کسب و کار است و حداقل سی و پنج درصد ارزش کالا بابت توزیع است

4- بازاریابی و فروش

مقایسه ای بین رفتارتبلیغاتی اپل و سامسونگ صورت گرفت بشرح زیر:

اپل در سال 2012 پانصد میلیون دلار ودر 2014  یک میلیارد دلار هزینه تبلیغات کرد وبرگشت آن سیصدو سی دلار به ازای یک دلار هزینه بود

سامسونگ سال گذشته یازده میلیارد دلار هزینه تبلیغات کرد و برگشت آن 60/8 دلار به ازای هر یک دلار هزینه بود

اپل فقط هفت محصول دارد و تا کنون در ایران 5/6 میلیون گوشی فروخته وموفق شده با روش شیفتگی Evangelism  به محبوبیت جهانی برسد

5- Service and After Sales

قانون شش سیگما: در یک میلیون محصول باید سه عدد پرت داشته باشید

در 1983 جک ولش در جنرال موتور از آن استفاده کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.