marketing MBA

مباحث بازاریابی

marketing MBA

مباحث بازاریابی

تکلیف مربوط به جلسه 94/04/29

آمیخته بازاریابی مناسب شرکت ما

همانطور که میدانید محصولات ما  حس به رسمیت  شناخته شدن را (Recognition)  به مشتری منتقل میکند و بواسطه وجود واحد خدمات پس از فروش در کنار فعالیت بازرگانی از آمیخته بازار یابی 7P استفاده می کنیم

1-Product

-براساس نیاز سنجی بازار ومشتری نهائی کالای درخواستی را وارد میکنیم

-همواره سعی شده کالای ما ضمن حفظ کیفیت ودارا بودن امکانات روز طراحی مناسبی هم داشته باشد

-به اندازه - شکل - رنگ و دیگر موارد ظاهری توجه میکنیم

-به نام و شخصیت محصول اهمیت می دهیم

- با توجه به ارائه محصول به بازار و پوزیشن آن تصمیم میگیریم با چه برندی وارد کنیم

-تلاش میکنیم همواره محصول ما نسبت به رقبا دارای وجه تمایز قابل قبولی باشد برای مثال سرخ کن قابل استفاده با یک قاشق روغن

-همواره با بررسی مداوم بازار نمودار عمر محصول را کنترل میکنیم

-پس از بررسی کارگروه محصول و تاییدیه واحد خدمات پس از فروش و در نهایت واحد تحقیقات و توسعه اقدام به واردات می کنیم

-بازخورد استفاده کالا توسط مشتریان را با سیستم Happy Call  کنترل می کنیم

 

2- Price

-ضمن بررسی مداوم بازار همواره سعی شده قیمت کالاها نسبت به رقبا پایین تر باشد

- استفاده مستمر از ثبات قیمت

-در نظر گرفتن درصدهای قابل قبول برای توزیع کنندگان جهت ترغیب افزایش همکاری

-تعامل مناسب با سازمانهای دولتی نظارتی بخصوص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و رعایت اصول قیمت گذاری

-با افزایش دوره گردش کالا سعی در ثبات و احیانا کاهش قیمت داریم

دوستان توجه داشته باشید که قیمت در همه حال یکی از فاکتورهای مهم برای خرید توسط خریدار است به خصوص طی سالهای اخیر بواسطه کاهش بی سابقه ارزش پول ملی وبه تبع آن متاسفانه کاهش شدید قدرت خرید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده لذا پیشنهاد میشودعلاوه بر حفظ کیفیت توجه ویژه ای به این آیتم در کسب و کارتان داشته باشید


3- Place

کالاهای ما در محلهای زیر عرضه می شوند

-فروشگاههای زنجیره ای شهروند - رفاه - هایپر استار- هایپر می - هایپر سان - یاس و ...

-فروشگاههای تعاونی سراسر کشور

-بنکداران تهران و شهرستانها

-فروشگاههای برندشاپ مربوط به مجموعه در تهران و کیش

-فروشگاههای اینترنتی


4- Promotion

- در گذشته از تبلیغات محیطی بیشتر استفاده میکردیم

-استفاده از مجلات - پیکهای برتر - SMS و ...

-استفاده از نیروهای فروش مطلع - آموزش دیده و حرفه ای

-ارائه شرایط ویژه فروش

-برگزاری جشنواره های متعدد و ارائه هدایای ویژه

-استفاده از تست و کاربری

- معرفی محصول در سطح محل های عرضه

و ...


5-People

- توجه ویژه به فرهنگ سازمانی

-استفاده از فروشنده های خوش ظاهر- خوش بیان و خوش برخورد بویژه در خدمات

-آموزش مستمر نیروها برا ی برخورد مناسب با مشتریان

-ا نتقال حس کمک و همکاری به مشتری بخصوص در واحد خدمات پس از فروش

-رسیدگی به امور رضایت همکاران

-توجه ویژه به بخش خدمات مشتریان

-و ...


6- Process

-تلاش جهت حفظ مشتریان با ارتباط مستمر

- تسهیل در کلیه فرآیندها ی خرید و خدمات پس از فروش بخصوص مورد دوم

-انجام امور در لحظهو جلوگیری از اتلاف وقت

-و...


7-Physical  Evidence

-تطابق محیط با فعالیت یا کسب و کار مربوطه

-ایجاد یونیفورم سازمانی بخصوص در فروشگاههای تحت مالکیت سازمان

-ارائه برخورد و خدمات یکسان در همه واحدها

- عدم قرار گیری هیچگونه مانعی بین مشتری و محصول (اصطلاحا کانتر) مشتریان در فروشگاههای مجموعه بسیار احساس راحتی میکنند

- ضمن خرید از آنها پذیرایی میشود

-و....







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.